• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 ERSDH ESR-1144x350

‘European VoIP Summit verwacht consolidatie’

04-03-2016
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Speciaal voor TBMnet.nl struint Cloud-watchter en -analist Rob Kurver de internationale IT- en telecomcongressen af op zoek naar nieuwe trends. Dit keer: de European VoIP Summit. “In aantal Hosted Voice-providers gaan de Benelux en Engeland Amerika achterna.”

Door Rob Kurver – analist Cavell Group

Van de ruim 150 Hosted Voice-providers in Engeland en de Benelux is over drie  jaar minder dan 10 procent over. Dat was de duidelijke voorspelling van investeringsbank Q Advisors op de European VoIP Summit in Londen. De rest wordt verkocht aan de grote spelers, of gaat roemloos ten onder nu deze markt zo explosief groeit en professionaliseert. Een logische en duidelijke boodschap aan providers om te zorgen dat ze in de goede 10 procent van het veld komen, maar ook aan klanten en resellers om zorgvuldig af te wegen met wie ze in zee gaan.

Michael Quinn van Q Advisors sprak in Londen eerst op een bijeenkomst van de Cloud Communications Alliance en een dag later op de Europese VoIP Summit. Deze Summit werd dit jaar voor de tweede keer door Cavell Group georganiseerd en trok nu ruim 200 deelnemers, van meer dan 60 service providers uit acht landen. Volgens Quinn lopen de UK en Benelux wat Cloud Communicatie betreft momenteel zo’n drie jaar achter op Amerika, waar het aantal Hosted Voice-providers de afgelopen paar jaar van 600 naar minder dan 50 ging. Q Advisors heeft zich de afgelopen jaren gespecialiseerd in M&A deals in deze sector, heeft ruim 40 deals gedaan met en voor alle grote Amerikaanse spelers.

Succesfactoren

Als Cavell Benelux Analyst mocht ik op de Summit ook een panelsessie leiden, over de succesfactoren voor SIP en Hosted Voice. De providers uit de UK, Ierland, België en Duitsland, allemaal marktleiders in hun regio, waren unaniem van mening dat kwaliteit en betrouwbaarheid, van zowel diensten als van de onderliggende infrastructuur, cruciale succesfactoren zijn. Dit verklaart mede waarom Nederland zoveel meer Hosted Voice-gebruikers heeft dan bijvoorbeeld een land als België (ref: Cavell Benelux Market Research), en waarom zoveel providers ook zelf controle willen over de internet access (MPLS, glasvezel, etc). Het panel was overigens verdeeld over de vraag of een zelf ontwikkeld platform dan beter of juist slechter is dan een ingekocht platform, blijkbaar zijn er wat dat betreft nog meerdere wegen die naar Rome leiden. Iedereen was het er wel over eens dat het de komende tijd steeds belangrijker wordt om het portfolio uit te breiden met om te beginnen uiteraard mobiel en UCaaS, maar ook andere  zCloud-dienstenoals backup en desktop of zelfs IaaS.

Contact Centers

Er is al een duidelijk verschil te zien tussen de grotere providers met een breder dienstenportfolio, en kleinere spelers met alleen Hosted Voice. De grotere spelers hebben meer en grotere klanten en dus meer omzet (en winst, hoewel die vaak direct in groei wordt geïnvesteerd), en kunnen daarom investeren in nieuwe oplossingen die weer tot nieuwe omzet en klanten leidt en zo verder. Die nieuwe oplossingen worden veelal ingekocht, en nu mobiel en video wel zo’n beetje geregeld zijn, is de afgelopen maanden veel interesse ontstaan in Contact Center-technologiebedrijven.

Zo kocht Broadsoft recentelijk Transera, en vorig jaar werd Magnetic North (met hulp van Q Advisors) verkocht aan West. Verschillende omni-channel communicatieoplossingen met een flinke dosis kunstmatige intelligentie voor superslimme afhandeling van klantcontacten. Deze business is nu nog zeer klein en gespecialiseerd maar wordt naar verwachting de komende tijd steeds belangrijker. Dit soort slimme technologiebedrijven hebben we in Europe gelukkig veel, en de Amerikanen komen hier dan ook graag shoppen.

Warme zomers

Als Michael Quinn gelijk krijgt, hebben we in 2020 in Nederland door consolidatie dus geen 60+ Hosted Voice-providers meer maar minder dan 10, die tegen die tijd samen zo’n 2,5 à  3 miljoen seats hebben. Overigens zitten hier zeker ook de nodige buitenlandse partijen bij; die zullen uitrollen in Nederland (en de rest van Europa) of gaan overnames doen. Voor zowel providers als resellers zaak om slimme keuzes te maken dus, en de komende jaren heel hard te groeien – zowel organisch als door overnames – en hun portfolio uit te breiden.

Tags: cloudcommunicatie

GerelateerdeBerichten

VIP-Media-bericht-Centric-V2

Centric kiest voor Talkdesk Cloud Contact Center van ViPcom

2024/09/26
Top view AudioCodes Office Rotterdam-600

AudioCodes lanceert ‘Live’ support programma

2022/12/13
Volgend bericht
voiceworks-en-vanad-aloha-bieden-omni-channel-omgeving-voor-optimale-klantbeleving

Voiceworks en VANAD Aloha bieden omni-channel omgeving voor optimale klantbeleving

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

ArrowFest 2025

02-10-2025 - 22:00

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon